Biak, 1960-1963 Roland Feuilletau de Bruyn

Heb je een leuk verhaal of een belevenis, een mooie herinnering, of iets anders dat je wilt delen met mede NNG-ers, post dan hier je bijdrage.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1750
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Biak, 1960-1963 Roland Feuilletau de Bruyn

Bericht door webmaster »

Mijn naam is Roland Feuilletau de Bruyn, geboren in 1953 en woonachtig in Deventer.
De aanleiding om mijn herinneringen vast te leggen was het overlijden van mijn moeder in maart 2008. Mijn vader is al veel langer geleden gestorven en mijn vijf jaar jongere broer was nog te jong om zich iets te kunnen herinneren van ons verblijf op Biak. Er is dus niemand meer in mijn omgeving om mijn herinneringen mee te delen of om terug te halen wat ik vergeten ben. Ook mijn beelden vervagen dus, maar ze zijn vaak ook vreemd genoeg steeds scherper geworden. Wanneer ik er niet meer ben zijn die herinneringen voorgoed weg zoals de herinneringen van mijn vader aan zijn Indië weg zijn. Zo goed als niets bleef bewaard uit zijn jeugd. Ik ben nu ouder dan mijn vader was toen hij ziek werd, dus wordt het tijd om wat ik nog weet over toen op te schrijven.

Reacties, aanvullingen en verbeteringen zijn van harte welkom op rjfeuilletau @ live.nl

Deventer, mei 2014


De herinneringen van Roland vind je hier:
http://www.west-papua.nl/Bezoekersbijdr ... kFdB1.html
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1750
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Re: Biak, 1960-1963 Roland Feuilletau de Bruyn

Bericht door webmaster »

Als (mede) redakteur en auteur van het recent verschenen boek "De Kon Luchtmacht in Nieuw-Guinea" denk ik dat ik Roland wel kan helpen met gegevens/foto's die hem van pas zullen komen.
Ik heb geprobeerd via "reageer" op de lijn te komen, maar dan komt dat ge-OH met het wachtwoord weer. Ik heb geen zin om voor alles en nog wat een wachtwoord bij te houden, (Ik krijg daar een punthoofd van en als je aan iedereen je wachtwoord opgeeft, of voor elke site een apart wachtwoord, heb je geen veiligheid en kun je beter helemaal geen wachtwoord hebben). Dus zou je dit bericht aan Roland willen doorgeven en hem vragen mij te willen bellen? Bedankt.

Gerard Casius
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1750
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Re: Biak, 1960-1963 Roland Feuilletau de Bruyn

Bericht door webmaster »

Las het verhaal van Roland Feuilletau de Bruyn (1953).
Ik diende (08/1960-10/1961)op Biak onder Logistiek oficier R.J.Feuiilletau de Bruyn.
Hij is er ook niet meer?
Helaas.Twee maten van mij dit jaar(02/2017 en 03/2017)overleden.
Hij was opvolger(?)van Logistiek Off. Rob("bolletje")Snijder. Ook niet meer onder ons?


From: Rob Beckman Lapre
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
DonTessers
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 19 jul 2019, 00:48

Re: Biak, 1960-1963 Roland Feuilletau de Bruyn

Bericht door DonTessers »

Ik las het bericht van Roland Feuilletau de Bruin.
Het zijn mooie herinneringen.
Mijn vader was vliegverkeersleider bij de MLD.
Hij ging in 1953, het jaar dat u geboren werd, naar Biak. En later nog eens om alles af te sluiten in 1962-1963.
Heeft u ook fotos van die periode van het vliegveld bij Biak?
Eventueel kende u mijn vader Richard (Rick) Tessers? uit het laatste jaar 1962-1963
Groetjes Don Tessers (don_tessers@hotmail.com
Reggie
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 19 apr 2019, 12:17

Re: Biak, 1960-1963 Roland Feuilletau de Bruyn

Bericht door Reggie »

Hi Roland,
Ik heb van 1960 t/m 1961 in Biak gewoond. Eerst in het verlengde van de landingsbaan (zoals je ouder) en later op de Ridge (tegenwoordig genaamd: Rid Ge). In Biak heb ik in de eerste klas van de Mulo gezeten. Wat een gouden tijd was dat.
Mijn vrouw en ik zijn afgelopen oktober/november naar Papua Barat geweest om Biak, Manokwari en Hollandia (nu Jayapura) te bezoeken. Ik heb in al die steden gewoond en ben er naar school gegaan. Huizen en scholen gevonden, maar dat terzijde.
Biak is momenteel een zeer rustige en relaxte stad. Als je daar heen wilt gaan kunnen we je he telefoonnummer van een taxiboy geven, evenals 2 namen van Papoeas die nog op de Mulo hebben gezeten en later voor de NL overheid zijn gaan werken. Nog veel later kwamen ze in dienst van de Irian Barat overheid.

Ik hoor wellicht nog van je,
MvrGroet,
Rex van der Sluys
jantinus
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 14 dec 2008, 12:03

Re: Biak, 1960-1963 Roland Feuilletau de Bruyn

Bericht door jantinus »

Dag Roland,

Fantastisch jou verhalen te lezen.

In februari nog dichtbij de woning geweest waar jullie hebben gewoond, de woningen staan er nog.

Met hartelijke groet,
Jantinus Weggemans
Plaats reactie