Radio Omroep Nieuw Guinea (RONG)

Heb je een leuk verhaal of een belevenis, een mooie herinnering, of iets anders dat je wilt delen met mede NNG-ers, post dan hier je bijdrage.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Radio Omroep Nieuw Guinea (RONG)

Bericht door webmaster »

Nieuw geplaatst onder bezoekersbijdragen: een informatief artikel over Radio Omroep Nieuw Guinea (RONG) afkomstig van West-Papua Bibliotheek Eventuele reacties, commentaar en aanvullingen kun je hier kwijt. Lees het artikel hier http://www.west-papua.nl/Bezoekersbijdr ... roepNG.htm en reageer hier in het forum webmaster
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Kortekaas
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 09 apr 2008, 14:39

Re: Radio Omroep Nieuw Guinea (RONG)

Bericht door Kortekaas »

Ik was in 1961-62 op Biak als militair, we hadden in de kazerne kamer ook een radio. Waar we vaak naar luisterden. Ik herinner mij nog de omroeper zeggen "Uitzending Papoea Barat, delombang delombang ampat poeloe satoe dan sembilan poeloe meter" groeten Gerard Kortekaas ex 7e afd. Lua Biak
Bapak Tua
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 27 feb 2009, 15:46

Re: Radio Omroep Nieuw Guinea (RONG)

Bericht door Bapak Tua »

Ook ik was gelegerd op de Ridge en we luistereden daar naar de Rong.
1 naam bij de lijst van medewerkers mis ik nog.
Er was een omroeper die luisterde naar de naam Suhandi (als ik mij goed herinner).
Later vernam ik dat deze Suhandi ook omroeper was bij een radio zender in Surinam?
ruud jansen
www.jendela.nl
Bapak Tua
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 27 feb 2009, 15:46

Re: Radio Omroep Nieuw Guinea (RONG)

Bericht door Bapak Tua »

Of was deze heer Suhandi werkzaam bij de Wereld Omroep??
ruud jansen
www.jendela.nl
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

Re: Radio Omroep Nieuw Guinea (RONG)

Bericht door webmaster »

Hans Oosterhoff, alias Suhandi was de rechterhand van Jacques Grijpink, Directeur RONG in Biak.
Collegae van Suhandi waren Darius Wader (1963 in Biak nog) en Elly Marjen.
Elly was PNG-refugee1963-in Port Moresby.
Hij kwam op uitnodiging van St. HAPIN voor Papoea vluchtelingen zaken in 1973 naar Nederland, bespreking met.dr. Kerstïens, directeur CBMO>Cordaid).
Soehandi (Hans) was sinds 1963 werkzaam voor Nederlandse Wereld Omroep als hoofdradio Nederlandse Antillen op Willemstad.
Hij was toen ook als Soehandi te horen.
Mijn vriend Jacques Grijpink, eerst dir. KRO Brandpunt TV met o.a. Aad v.d. Heuvel, Ed van Westerlo,daarna Dir. Omroep Brabant en dan dacht ik in 1987 of 1988 overleden in Eindhoven.
Hans en Jacques waren ook van de afd. RONG en ik van Literatuur met Sytze van de Werff (Triton, en Pengantara) van de Afdeling Bevolkingsvoorlichting o.l.v. Bapak Piet Merkelijn, in DockIV-Hollandia vóórdat ik naar de OSIBA (Bestuursschool) ging.

Met een vriendelijk groet,
Amapon Jos Marey
Geniet van je herinneringen. Zoals het toen was wordt het nooit meer.
Plaats reactie