'En ik leef. Ja, ik leef' ---- de vliegtuigcrash

Heb je een leuk verhaal of een belevenis, een mooie herinnering, of iets anders dat je wilt delen met mede NNG-ers, post dan hier je bijdrage.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
webmaster
Beheerder
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 05 feb 2008, 08:00

'En ik leef. Ja, ik leef' ---- de vliegtuigcrash

Bericht door webmaster »

Van Marian Reuvers (Manokwari) ontvangen, een verhaal over Rob de Knecht (Manokwari).: FAMILIE DE KNECHT WOONDE 2 HUIZEN VERDER DAN ONS, TEGENOVER DE SCHEEPSWERF. Ja, heel bizar is dat 2 vliegtuigcrashes in 6 dagen, en dan nog toevallig iemand van Manokwari. Hij schijnt ook voor tv geweest te zijn, moet het nog zoeken bij uitzending gemist. Marian. door Yolanda Sjoukes yolanda.sjoukes@bndestem.nl. vrijdag 27 februari 2009 | 07:14 | Laatst bijgewerkt op: zaterdag 28 februari 2009 | 09:12 ZEVENBERGEN/DORDRECHT - De eerste crash vond plaats op donderdag 19 februari. "Ik vloog voor zaken van Istanbul naar Irak. Tijdens het taxiën voelden we twee grote klappen en sloeg de Airbus van Atlajet achterover. We moesten snel het vliegtuig uit wegens brandgevaar. 's Avonds ben ik met een ander toestel naar Irak gevlogen."
BS_7151863_7151863_1052739h.jpg
BS_7151863_7151863_1052739h.jpg (17.05 KiB) 2950 keer bekeken
Zes dagen later overleeft Robert de Knecht (60) uit Dordrecht de tweede crash, van Turkish Airlines op Schiphol. Een wonder, zegt de directeur van het Zevenbergse windturbinebedrijf Mainwind. "Ik vlieg áltijd business class. Maar dit stuk niet want ik vond het tarief van Turkish Airlines te hoog. Wat denk je? De hele business class is dood." - Hoe voelt het om te overleven? "Ik zit onder de pijnstillers vanwege een gekneusde knie en een gehechte hoofdwond. Mijn mobiele telefoon is kwijt. Mijn kleren zijn kapot. Mijn auto staat nog op het vliegveld. En ik leef. Ja, ik leef. Ik ben donderdag maar even thuisgebleven. Eigenlijk moest ik door naar Buenos Aires." - Wat staat u bij van de crash? " De staart ging eraf. Toen klapten we neer. Ik heb mijn jasje nog aangedaan en mijn computer en koffertje gepakt. Toen ben ik naar buiten gekropen. Het bloed gutste uit mijn hoofd. Ik kon nauwelijks staan en niks zien. Ben nog teruggekropen om mijn bril te zoeken. Er lagen mensen buiten. Dood. Gewond. Ik kon er niet heen. Een ambulance heeft me naar het ziekenhuis gebracht." - Wat houdt u het meest bezig? "De dikke man voor mij zat erg stil. Is hij dood? Ik neem mij voor om nóóit van mijn leven meer business class te vliegen. En om voortaan bij de vleugel te zitten want daar is een vliegtuig dus stevig. En ik heb héél erg veel vragen. Dat worden er alleen maar meer." - Wat wilt u weten? "Wie vergoedt mijn schade? En vooral: hoe komt het dat ons vliegtuig is neergestort? Ik geloof niets van dat verhaal over kerosinetekort. Toen we omlaag zakten, gaf de piloot vol gas om omhoog te komen. Dat kán niet zonder kerosine. Bovendien lagen de motoren verderop wat ook betekent dat er veel kracht in zat. Ik weet door mijn werk iets van wind. Volgens mij vielen we, omdat het vliegtuig te weinig snelheid had. Dan verlies je draagkracht." - Volgende week weer vliegen? "Ja. Economy class, wel met een iets duurdere vliegtuigmaatschappij."
Plaats reactie